در این مطلب قصد داریم شما را با با برنامه هایی اشنا کنیم که مفید و سودمند هستند.

بعد از مصرف فراوان پروتئین، ۱۵ کیلومتر دویده اید(با مانع)؛ آیا این فعالیت واقعا برای سلامتی مفید است؟ اگر می‌خواهید بدانید در سال ۲۰۱۷ کدام برنامه‌های غذایی و ورزشی مفید هستند و کدام مضر مطلب زیر را مطالعه کنید.

غذا‌های پودری

غذا خوردن؟ به عقیده تولید کنندگان غذای پودری«در حال حاضر غذا خوردن به روز نیست». این پودرها که می‌توانید آن‌ها را جایگزین وعده‌های غذایی کنید، مشابه غذای فضانوردان می‌باشند. گفته می‌شود با مصرف این پودرها تمام نیازهای غذایی شما تامین می‌شود. مصرف این پودرها به شما در صرفه جویی زمان و کاهش وزن کمک می‌کنند. از نظر برخی اشخاص این محصولات آینده تغذیه بشر می‌باشند. البته اگر کیک‌هایی که پرواز کرده و وارد دهان می‌شوند یا شیرینی‌هایی که هرچه می‌خورید وزن کم می‌کنید، وارد بازار نشوند!

تمرینات مقاومتی

استاد تربیت بدنی دانشگاه اکسس، دومینیک مایکل رایت می‌گوید: «اگر وضعیت عمومی‌شما برای ورزش مناسب است و قادر به انجام تمرین‌های مقاومتی هستید، مشکلی برایتان ایجاد نخواهد شد. اما اگر تجربه ورزش ندارید و از نظر فیزیکی قدرمند نیستید، این نوع حرکات خطر آسیب را افزایش خواهد داد. اگر می‌خواهید از این تمرین نتیجه جدی بگیرید باید حداقل ۱۰ ساعت در هفته آن را انجام دهید» پس چه باید کرد؟ سنگینی حرکات را هر هفته ۱۰ درصد افزایش دهید. در ضمن ۳ برنامه هفتگی داشته باشید؛ یکی طولانی و منظم، یکی سریع و یکی نیز برای بهبود. با توجه به تحقیقات انجام شده ۳ جلسه ورزش در هفته نسبت به دو جلسه در هفته خطر آسیب کم تری دارد.

مصرف زیاد پروتئین

اساس کار مصرف خیلی زیاد گوشت، تخم مرغ و ترکیبی از پروتئین‌ها می‌باشد. هدف از این کار به حداکثر رساندن میزان پروتئین قبل و بعد از تمرینات است.

تصمیم نهایی

این که نیاز به مصرف پروتئین داریم درست است، اما نباید افراط کنیم. متخصص تغذیه فریدا‌هارژو می‌گوید:«اگر به مقدار خیلی زیاد پروتئین مصرف کنید کلیه‌ها در فیلتر کردن مواد فرعی دچار مشکل خواهند شد. این حالت باعث افزایش وزن می‌شود.» برای ایجاد تعادل به این مساله دقت کنید که فقط ۳۰ درصد کالری که مصرف می‌کنید را پروتئین‌ها تشکیل می‌دهند. بهترین گزینه‌ها برای مصرف پروتئین، مرغ، تن ماهی و لوبیا هستند.

پروبیوتیک‌ها

پروبیوتیک‌ها از باکتری‌های زنده و مخمر‌ها تشکیل می‌شوند و برای سیستم گوارش بسیار مفید هستند. بازار پر از محصولات فرعی می‌باشد و افراد مرتبط با بخش سلامت علاقه زیادی به سخن گفتن در این مورد دارند. اگر شما هم جزئی از آن‌ها هستید باید بدانید که هیچ کس به این موضوعات علاقه مند نیست!

تصمیم نهایی

پروبیوتیک‌ها به طور طبیعی در ماست، کفیر و ترشی وجود دارند. آن‌ها مواد مفیدی هستند، اما نیازی نیست که برای سلامت سیستم گوارشی زیاد هزینه کنید. به همین دلیل از مصرف قرص‌ها بپرهیزید وسعی کنید پروبیوتیک‌ها را از راه‌های طبیعی به دست آورید. بهترین گزینه‌ها کفیر، نوشیدنی‌های آلبالو، تمشک و ماست‌های دارای میوه‌های مشابه هستند.

نارگیل

نارگیل بدون تردید هم چنان جزء خوراکی‌های محبوب می‌باشد؛ شامل: آرد، قند، چربی و آب. همه چیز در نارگیل موجود است و یکی از بهترین منابع برای تری گلیسیریدهایی با زنجیره متوسط می‌باشد. این تری گلیسیریدها علاوه بر این که پوست تان را براق می‌کنند، از دیابت جلوگیری کرده و به کاهش وزن کمک خواهند کرد.

 همچنین بخوانید:

رمزگشایی زبان بدن افراد دیگر

15 صفت بارز از یک زن قوی

جالب ترین آداب و رسوم نوروز در شهرهای ایران

داشتن برنامه غذایی بدون گلوتن

ثابت شده است که داشتن برنامه غذایی بدون گلوتن در صورتی که بیماری سلیاک( که در ۱ درصد افراد دیده می شود) ندارید، تصمیم بیهوده ای است. با وجود این که برخی افراد به سالم تر بودن مواد غذایی بدون گلوتن اعتقاد دارند، تحقیقاتی در استرالیا ثابت کرد که امکان بالا بودن میزان قند و نمک در غذاهای بدون گلوتن نیز وجود دارد.

تمرینات اینتروال

تمرین‌های اینتروال(در این سبک شما تمرین خود را از شدت کم به زیاد و از زیاد به کم تغییر می‌دهید.) هم چنان جزء تمرین‌های مفید و ضروری می‌باشند. به خصوص در سوزاندن کالری بسیار موثرهستند. یکی از مهم ترین خاصیت‌های آن مصرف بیش تر از ۲ ساعت اکسیژن بعد از تمرین می باشد. هم چنین ۱۰ درصد کالری بیش تری می‌سوزاند.

منبع:bestlife.avablog